Bloggenkät

1. Hur länge har du bloggat?
 Jag har bara bloggat i 3 månader.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Jag tyckte det verkade as kul och gillade de bloggar jag läste.


3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
 Pullans såklart!

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
 As bra såklart!

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
 två givna!

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
De flesta är lite blandat.

7. Nämn en bloggare vars blogg du tycker om.
Pullans, (ullanpullan.blogg.se).

8. Nämn en bloggare vars blogg du inte tycker om.
  Läser inga jag inte tycker om, och orka lägga energi på dom.


9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

 De följer den konstant, kan man ju hoppas!

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
 Ja det tror jag.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
 har ingen gräns skriver det jag vill.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
 Vet inte vad jag absolut inte vill blogga om tills jag ställs inför det valet, vilket inte har hänt än.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inget jag behöver, men bara för att det är kul!

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Man vet aldrig om det en person skriver är sant.


15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
 Nej, om jag inte känner dom innan.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
 Nej, eller det beror väl på vad de skriver.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
 Nej, jag får inga sårande kommentarer och om jag skulle få det skulle jag inte bry mig ett piss.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
 Nä inte vad jag vet.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
 Finns det några nackdelar förutom att det blir mer tid framför datan?

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jag vet inte men man kan ju hoppas. Förhoppningsvis förändras den till det bättre om det nu går.


21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
 Ingen aning.

22. Avslutningsvis: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
 Betytt och betytt vet inte, det är bara kul.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
 Det har fått mig att vilja blogga.

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Pullan du kan väl svara :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0