Söndag

Idag bar det av för att hämta hem morfar från sjukhuset. Vi stannade till och köpte en latte och sen bar det av. På väg in såg jag det gulligaste på länge! Det var en polis som hjälpte en gammal (Verkligen jätte gammal) gubbe över vägen. Det såg så gulligt ut. En stor vuxen muskulös karl i uniform tar ett stabilt grepp om gubbens arm och leder honom över vägen. Det var bara för gulligt. Det såg också väldigt kul ut. Hoppas man inte blir så gammal och skruttig att man inte ens klarar av att gå över gatan med en rollator.

By the way så var morfar väldigt pigg och hur skön som helst. Han berättade om hur snälla alla hade varit och att han till och med kunde skämta med dom, jag hoppas inte hans kämtade om något allvarligt och att personalen missuppfattade något?!? Vågar man verkligen skämta med sköterskor? Jag hade inte vågat chansa. Men sen satt han och mamma och pratade medecin och behandlingar, vilket jag inte fattade ett dugg av. Varför är man så korkad?!?! Man känner sig ännu mer korkad när man inte förstår vadf någon pratar om. Så då tog jag på mig hörlurarna och drog på min ippe, med lite svens musik som jag förstår kände jag mig genast smartare! För Svenska texter är något jag i alla fall förstår.

Nu har man proppat i sig en pizza IGEN, i morgon börjar mitt nya liv, jag menar i morogn är det ju Måndag och då har man en ny chans på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0