Matlagning, inte min grej!

Idag försökte jag börja med middagen, jag fick i uppgift att koka potatis. Förra gången jag skulle koka potatis brännde potatisen fast i kastrullen, inte lyckat, för det tog extra lång tid innan jag fick äta då. Idag så höll jag verklilgen koll på potatisen så den inte skulle bränna fast eller koka över för jag var riktigt hungrig! Men efter en halvtimme när inget hade hänt kom pappa hem och såg att plattan inte var på! Typiskt! Jag har aldrig kunnat laga mat, det är inte riktigt min grej och kommer nog aldrig vara. Vill inte ens veta hur det kommer bli när jag flyttar hemifrån! Jag kan inte ens laga korv med bröd, och jag skojar verkligen inte!
Men en sak som var väldigt kul var en gång när jag, Ullis och Johan skulle baka pepparkakor (kommer du ihåg ullis). Vi hade fått i uppgift att baka pepparkakor till extra engelskan eftersom att det var sista lektionen. Så vi åkte hem till mig för att baka. Men efter att vi stoppat in sista plåten med pepparkakor blev vi hungriga och bestämde oss för att åka till Plogen för att äta pizza. Vi plockade undan allt och tog första buss till Hemmesta. Nä vi kom fram till Plogen ringer min mamma:
- Hej, har ni inte glömt något?
- Jag tar undan kaveln när jag kommer hem. Sa jag som trodde det var den hon menade.
- Nej inte det, pepparkakorna.
- OJ, blev dom brännda?
- Dom BRANN.

HAHA typiskt! Pepparkakorna var som kolbitar, helt genom svarta! Det var ingen som vågade sig på att smaka dom, vilket de nog gjorde rätt i!

image2

Schnyggt!


Kommentarer
Postat av: Heli

Bara du som kan lyckas med att bränna potatisen och pepparkakorna! Det är matlagningskurs hos mig som gäller!

2008-03-26 @ 19:25:54
Postat av: Anonym

HAHAHAH! JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR! Fan vad vi är dåliga!

2008-03-26 @ 22:10:37
URL: http://ullanpullan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0