Almänna bussar

Nä ursch! Allmänna bussar är verkligen ingenting för mig! De kan bara så förstöra en hel dag!
Det är bara äckligt folk som sitter där, stinker låter och är jobbiga!

Idag hade jag oturen både på ditvägen och hemvägen!
Jag sätter mig på bussen för att åka till skolan, och när jag satt mig ska jag ta fram min ipod som jag INTE åker buss utan. Men då händer det fruktansvärda! Batterierna tar slut och den går inte att sätta på! Jag får panik och tänker hoppa av men ändrar mig fort. Vad ska jag av att göra? Jag hinner ändå inte ladda ippen tills jag ska till skolan och mina gamla mp3s har allt för gammal musik. Så jag sitter kvar och väntar på att Ullis ska hoppa på så man får lite sälskap. Men innan jag hinner bli nöjd med den tanken så hoppar en skolklass på med massor av små, jobbiga och illaluktande ungar på! De lät och luktade och denna gång kunde jag inte sätta på ipoden och skruva upp ljudet. Bussen fylls snabbt och Ullis får en platts för långt fram så jag inte ens kan prata med henne!

På vägen hem är bussen också full och ipoden fortfarande urladdad, men jag tänker det går fort hem. Men Nej det gör det inte för väldigt snart hoppar det (såklart) på en klass som ska på utflykt och de har sina campingväskor med sig! Som tur är hinner ingen sätta sig bredvid mig för en gubbe sätter sig där. Men Tur var ordet innan jag kännde lukten av honom! Det visade sig att gubben var en gammal alkis som luktar ciggarett fimp!! URSCH! Han satt och skrek åt barnen med sina campungväskor och var allmänt otrevlig!

När jag äntligen kommer hem blir det en dusch och en stänk med parfym! Hemsk dag tack vare bussen!
Jag vill Aldrig mer åka buss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Staaackare

2008-05-10 @ 15:06:46
URL: http://ullanpullan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0