Jobbat!

Dagen som skulle bli as jobbig blev typ ännu slappare än mina "sitta hemma dagar"! Istället för att slita på bygget fick jag idag följa med Mark chefen (mark är dom på jm som jobbar med att mäta ut grunden och allt annat som ska mätas för att bygga husen), han skulle iväg och mäta på det mest underliga stället! Det såg ut som ett ställe där maffian håller till! Jag lovar att det var deras hemliga tillhåll! Där satt jag bredvid mätapparaten som skickade ut signaler till den mätgrej han gick runt med. Grejen kostade trehundra tusen så jag fick den stora äran att sitta en hel dag och vakta så ingen tog den eller så den inte välte och gick sönder. Som tur var hände det inget med den och jag fick en lugn dag ute i solen!

Nu är jag knallröd i fejjan! Kan man fortfarande bränna sig utomhus? Plus att jag är stelfrusen!

När jag tog mitt efterlängtade bad var det enda jag tänkte på bygg-gubbarna som bar kilt! Ja ni läste rätt de bar verkligen KILT!!! Vad e grejen?? I början av sommaren när jag och Rick jobbade på JM var han livrädd för att få kilten, medans vissa gubbar bar dem med glödje! Som jag fick höra i början av sommaren så var kilten skön för dn fläcktade ohc var inte så varm! Men nu är det höst och nästan minusgrader? Själv bar jag långkallingar under jobb-byxorna! Jag höll på att frysa ihjäl, ioförsig satt jag ju bara stilla hela dagen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kilt? HAHA, Kan nog vara det roligaste jag hört idag, ;D

2008-09-12 @ 20:27:02
URL: http://ullanpullan.blogg.se/
Postat av: Anonym

EH JA! Vem fan tar på sig kilt?? tydligen bygg-jobbare!

2008-09-12 @ 20:53:37
URL: http://jennyvive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0