fel Laura

Efter det förra inlägget kom jag på att jag verkligen glömmer bort att tänka ibland, för länge sen när alla hade PA (plyahead) gjorde jag och ullis ett team om en tjej som hette Laura. När man var liten tyckte man konstiga saker var kul (tycker iof fortfarande att det är kul), så mitt under en innebandycup uptäckte vi en back i ett lag som var STOR (alltså riktigt fet) som var hur grym som helst på innebandy men hon hade ett så lustigt namn, lixom vem heter Laura i vår ålder?!?!?! Det tyckte vi var as kul så ett team om namnet och om henne vore perfekt! Så reglerna var enkla: FRUKTA henne, SKRATTA åt hennes namn.

Efter ett tag så hittade hon teamet och anmälde oss, så teamet försvann. Vi gav oss dock inte så lätt och gjorde ett nytt team med samma regler, efter ett tag får jag ett inlägg av en Laura... av en Laura som dock inte ser ut som den Laura vi pratar om.
Laura: varför gör ni ett team om mig??
Jag: nej det är inte om dig..
Laura: Jo jag heter laura och spelar innebandy i H*******! (redan där borde jag ha gett mig och förstått)
Jag: nej men den Laura vi pratar om är enorm och har glasögon!
Laura: Det är mig ni talar om jag har fått linser.
Jag: Nej asså Laura var verkligen ENORM!!!!
Laura: DET VAR JAG!!!!!
Jag: aha..... (SKÄMMS!!!)

Laura som vi menade och som jag nu hade pratat med hade varit enorm med glasögon, men hon hade dock gått ner (massor) i vikt och som sagt skaffat linser. Den fruktade backen var nu bara en vanlig innebandy-tjej som var väldigt duktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0